Domo

Monday, April 11, 2011

Macam2 berlaku last week especially my neo yg nasib x berapa baik~

Assalamuaikum semua, hari ni aku x berapa sihat la dgn selsema, skit tekak, demam n batuk sikit2..huhu... Macam2 yg aku dapat la last week, kiranya cobaan la buat aku ni. Isnin hari tu, lepas je aku training main badminton dgn kawan2 aku then bila nak kereta aku tayar pancit so aku terpaksa la bwk kereta aku tu sampai rumah sebab time tu da malam n bengkel da tutup, ingat nak tukar la tapi ingat sebab nak bukak nut rim tu x boleh rupenye boleh, so kena bukak kuat ckit la baru ley buka nut tu. Besok tu, lepas je aku n kawan2 setelkan final projek baru la aku tukar tayar baru. G bengkel, tayar silverstone yg kt neo aku tu x ade stok so terpaksa tunggu la dalam 1 jam macam tu nak tunggu tayar baru tu sampai. Then finally, tayar tu d ganti baru, mula2 nak pakai tayar bunga lain2 tapi pikir sebab grip la itu la ini la so beli tayar yang sama bunga, RM240 mula d belanjakan untuk tayar tu tapi aku juz byr RM100 je dulu sebab nak bayar duit yuran muet yg bakal aku duduki x lama lagi.


Hari khamis lepas pulak, meter petrol neo aku pulak buat hal, tolok meter tu x naik langsung macam kereta aku ni x ada minyak pulak padahal ade lagi kt tangki tu maybe sebab sensor ke ape ke aku x tau, yang pastinya meter tu ade problem sikit tapi sekejap ade skejap x ada la. So aku g bengkel yang sama aku tukar tayar n selalu servis neo aku kt situ tapi sempat la aku bayar lagi RM140 untuk tayar yg hari tu tukar. Si tokey tu cakap x ada pape n lagi dia cakap maybe pelampung dia masalah or meter tu ade problem. Si tokey tu cakap lagi, u punya kereta maybe x ada minyak ooo so aku pun g la isi minyak pas tu da ok balik tapi masalah tu tetap ade bila tolok minyak tu setengah or kebawah.

Besok tu pulak, ada pertandingan lawan badminton kt Ayer keroh. Pagi tu kiteorang kumpul jap kt bawah tempat kolej KYM, bila nk gerak mulanya excited la nak g sana kn sekali aku tersodok lak bumper neo aku tu, nasib baik la x ramai yg tgk tapi malu la time tu kn..hahaha... Aku pendekkkan cerita, tghari tu lepas je aku solat jumaat then nak gerak balik ke Ayer Keroh, kereta viva warna hitam menghimpit aku time tu kereta aku parking kt hostel lelaki KYM ntah macam mana la dia bawak kereta tu sampai langgar side mirror aku tu but alhamdulillah nasib baik la side mirror lau dia gentel2 belah pintu tu maunye habis neo aku tu sebab si viva ni..huhu.. Lau x silap aku la, si driver viva ni pakai lesen p kot, pape je la. Malam tu lepas je aku lepak bilik dorang kt hostel lelaki nk mandi apa semua, aku terus g kedai aksesori j-mode yg tokeynya nama awai (bukan nama panggilan ayah aku ea) nk repair bumper dgn lips skali yg da tercabot dek aku. Tapi lama gak lepak kt situ sebab kereta byk then pekerjanye x ramai so lambat la tapi alhamdulillah da siap pasang even kena RM25, mulanye RM30 tau tapi sebab bajet aku tinggal sikit so pandai2 la aku game dgn si awai ni..hehe.. Tapi kan sampai skrang mak ayah aku x tau yg aku tersodok bumper neo tu so aku terpaksa diam diri la kang x pasal2 kena solakah lak aku, so tu saje aku nak bagitau kt korang. Pengajarannya kita kena la berhati2 dlm apa jua perkara yg kita buat x kisah la pape. Sekian... :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Angry Birds -  Link Select