Domo

Saturday, March 26, 2011

Cerita Menarik..

Assalamualaikum, da lama aku x menulis blog ini.hehe.. Sekarang ni, aku da naik semester 5,  lagi 1 sem untuk aku habiskan. So aku da x boleh nak main2 lagi dalam soal belajar. Ok lah, sebelum tu, aku nak cite sikit pasal kenduri kawin cousinku yg lelaki baru saje berlangsung minggu lepas. Even penat tapi best jgak la sebab ramai sdara mara yang datang hari tu. Ok aku nak cite dari first sampai la yg last. Bak kata org Perak cer cite cer cite macam yang dalam cite hantu kak limah tu..hehe..

2 minggu yang lalu, majlis d adakan d sebelah pengantin perempuan dkat Baling Kedah, perjalanannye mengambil masa dalam 5 or 6 jam la macam tu sebab ade berhenti rehat, x kan la x berehat pulak kn, x pasal2 mengantok time tgh driving, maunye x naye..huhu.. Ok berbalik pada cite tadi, kiteorang pergi dalam 6 buah kereta macam tu. Rest house yg kiteorang duduk ni kt Gerik Perak, d antara sempadan Perak dgn Kedah la, aku ingat x ada benda la yang menarik sebab dr depan macam tempat2 murah je, tapi bila masuk je perghh bilik air dia cun seyh..haha..not bad la.. So macam bese ambik brg2 dalam kete, pas 2 kiteorang rehat2 jap dalam 1 jam lebih kurang. Oh ye, kiteorang sampai kt Gerik pkul 3 lebih. Abis je rehat kiteorang pon siap2 nak g Kedah, x jauh mana pon dari Gerik dlm setengah jam je.. Gerak dlm pukul 6 n 1st kiteorang g masjid dulu untuk nikahkan abg cousin aku ni, mula2 ingat ok sebab dia da ready awal2 untuk lafazkan nikah tapi d sebabkan ade sedikit mistake or word2 yang x berapa faham so lambat la la nikohnye..hehe.. Tapi alhamdulillah semuanye line clear. Da setel, kiteorang pergi la rumah si pengantin perempuan, lama jgak kiteorang lepak, ambik2 pic la itu la ini la tapi yang x boleh blah bila lepas je aku, daus n atip yg juga dorang pon cousin aku abis makan, nak g bilik air untuk basuh tangan, ingatkan x ade orang la sebab gelap je n x tutup pintu, tetiba je aku ternampak ade mak cik ke sape tengah berkemban, so ape lagi aku n the gang lari la sebab ade org kt dalam bilik air, yg silapnye bila aku tercakap sorry kt situ jgak..hahaha...lau x, x ada la makcik tu perasan yg kiteorang ade kt si2. Punye la malu aku time 2 nasib bek la tua sikit kalau anak dara masak la aku..hoho.. Ok la, x lama lepas tu kiteorang pon belah la.

Besoknye, pkul 9 pagi kiteorang breakfast dlu kt kedai mamak, sempat la ambik gambar buat kenang-kenangan. Pas tu balik rest house dulu sebab nak kemas brg2 tok balik Melaka terus lpas pergi rumah kenduri kawin. Pukul 11.50 kiteorang gerak la g Baling, sampai sana aku kena bwk bunga telur ingatkan ringan bangat ropenye berat sampai tangan aku da mengigil..kah3x.. macam bese la ambik gambar la. Da setel, kiteorang pon terus blah dr kenduri kawin, grak dalam pkul 2 n sampai rumah aku pkul 10.45 tu pun sebab ade stop2 kt R&R untuk solat n lain2.

Last week pulak iaitu semngu lepas kenduri kawin kt Kedah, kali ni kenduri kawin kt Melaka, area Gedung Lalang Bkit Rambai. Minggu tu mmg busy la sebab kena tolong kemas rumah, aku, Atip n Daus ape lagi wat koje yg d suruh tu. Jumaat malam Sabtu pulak ade kenduri doa selamat, da abis kiteorang bg la macam hadiah ke ape ntah untuk org2 yang dtg time tu. Nasib bek la laku.hehe... Besok tu, bermula lah majlis perkahwinan abg cousinku, tapi even hari tu happy tapi ade sedihnye sebab hari tu jgak la kakak cousinku punya laki da meninggal sebab skit jantung, mmg kesian jgak hari tu kn, aku x g melawat pon sebab terus g umah sedara aku. Btw, kita sedekahkan Al-fatihah untuk rohnye, semoga mencucuri rahmat,amin.. Ok la, sambung cerita balik, tghari tu aku kena jadi pengapit cousinku, Atip n Daus pulak pegang bunga mangga n at the same time cousin2 aku Nurul, Ikin n Yana kena marah dgn Nabilah, x tau nape suka2 marah but I dun care larhhh...haha. Time tu, mmg smart la aku sebab pakai baju melayu cewahhh...prasan betul~ Tapi agak gelabah ckit la jadi pengapit tapi x pe sebab org lain maybe x prasan tapi bg aku Tuhan je yang tahu macam ne rasanye, alaahhhh...aku jd pengapit je bukannye pengantin, pengantin pon lambat lagi la, biar ku abiskan belaja dulu pas 2 keje pas 2 ade rumah sendiri, kereta of coz la already.heee~ Da setel sume, tetamu pon da ramai balik, ptg tu dalam pukul 6 lebih kena kemas2 kt meja2 makan ape semua, mmg penat ckit tapi x ape, apa2 pon mmg best la masa tu sebab ramai sedara ade sekali. So tu saje cerita aku..Sayonara~ J

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Angry Birds -  Link Select