Domo

Tuesday, December 28, 2010

pengalaman ke Ulu bendul..

25-12-2010 merupakan hari yang paling best buat aku, nak tahu kenapa?

Sebab..aku n Haziq kwn kolej ku pergi Ulu Bendul mandi kt sana tapi Haziq x mandi la juz temankan aku je. Aku x pergi berdua tapi aku convoi dengan geng2 neo adala dalam 10 buah kereta join termasuk aku.hehe... Perjalanan nak ke sana memang menyeronokkan sebab kiteorang lalu jalan kampung je pergi Ulu Bendul sebab x payah la nak lalu tol n save la bajet aku (duit aku tinggal Rm70 je dalam poket aku time tu x termasuk duit Rm50 tok isi minyak b4 bertolak..huhu). Jalan kt N9 tu perghhh memang cantik seyh terpaksa la aku mengelak lobang yg ada di mana2 aje. Masa perjalanan tu ade time hujan la panas la biasalah tu, tapi yang x cantiknya bila time hujan boleh pulak geng2 neo potong nak2 kt selekoh gila la dorang nih terpaksa la ikot dorang dgn laju. But alhamdulillah aku sampai sana even time 2 da nak hujan pas 2 hujan turun dengan lebatnya..huhu...

Tapi setengah selepas tu, hujan da mula brhenti, aku n Haziq pergi la kt tempat laluan air terjun tu. Aku tengah mencari kwn2 neo aku tapi x jumpa then finally bila nk patah balik nk dorang baru je nak naik tapi x pe janji aku dapat mandi dgn dorang, best jugak mandi dgn dorang, air dia sejuk gilee nak2 aku x pakai baju tapi pakai seluar pendek je tapi air dia nampak kotor maklumlah lepas hujan kn. Kiteorang main bola tampar tapi bola 2 jenis bola yg biasanya budak2 kecik main. Lepas tu bila da puas aku tukar baju lepas mandi kt toilet yg da d sediakan tapi kena bayar la..huhu..

Selepas da selesai, aku n Haziq pergi rumah sepupu aku kt Nilai. Best jugak jalan dia kt sana tapi berlubang la. Macam2 perngalaman time aku nak pergi sana, macam nampak kura2 la kt jalan raya, kereta eksiden la itu la ini la. Tapi alhamdulillah selamat sampai kt sana dengan GPS yg ayah aku bg kt aku time puasa lepas. Dapat detect tempat yg aku nk pergi tapi x semua la. Pukul 9 lebih aku n Haziq mintak diri dulu nk balik rumah. 1st time aku pergi umah sepupu aku kt Nilai.. ok la cukup la sampai sini, bye2 Salam :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Angry Birds -  Link Select